Wideo w kampanii "Projekt: Senat" w serwisie Facebook (FB #2)
By podsumować jakoś wykorzystanie spotów wideo, które publikowaliśmy w kampanii wyborczej w serwisie Facebook, wybrałem cztery przykłady. Statystyki prezentowane w tej notatce dotyczą okresu od 7 października do 24 października, a więc dotyczą tylko okresu kampanii i kończą się wraz z nastaniem ciszy wyborczej. Opublikowane przez nas wideo było w serwisie Facebook łącznie obejrzane 78,254 razy. W tej liczbie mieści się obejrzenie tylko kilku sekund prezentowanego spotu.
W toku kampanii wyborczej zaprezentowaliśmy 9 notatek, które związane były z umieszczonymi w serwisie Facebook filmami. Filmy te były wgrane bezpośrednio na serwer serwisu Facebook. Gdy porównać zasięg publikowanych filmów z ogólnymi, wcześniej prezentowanymi statystykami oglądalności strony "Projekt: Senat" widać, że notatki zawierające filmy w istocie budowały zasięg oglądalności treści prezentowanych na tej stronie.
Największy zasięg miał post z filmem opublikowanym ósmego października 2015 roku, czyli notatka z filmem stylizowanym na zapowiedź filmową. Zasięg tej notatki to 115,9 tysięcy osób, co się przekładało na 29,7 tys obejrzeń. Przy czym ważne jest to, w jaki sposób poszczególne osoby oglądały film. Poniżej ten film opublikowany również w serwisie YouTube:
Film (spot) trwał 45 sekund. Był zatem bardzo krótki. Tylko 27,5% osób, które postanowiły go obejrzeć, dotrwało do końca. 46,9% obejrzało 11 sekund, a więc 1/4 tego spotu. Pierwszych 30 sekund spotu obejrzało 31% wszystkich oglądających.
Druga w kolejności - jeśli chodzi o zasięg, była notatka ze spote przygotowanym dla potrzeb telewizji publicznej. Jej zasięg to 62,8 tys osób, przy czym przełożyło się to na ponad 20 tys. obejrzeń tego spotu. Poniżej ten spot opublikowany również w serwisie YouTube:
Ten spot trwał 40 sekund. Jeśli chodzi o oglądalność, to 7,048 osób obejrzało przynajmniej jego pierwsze 30 sekund. Do końca dotrwało 28,3% oglądających.
"Ostatni akord" opublikowany tuż przed rozpoczęciem ciszy wyborczej obejrzano w omawianym okresie, a więc jeszcze przed końcem kampanii, 7,3 tys razy. Notatka z tym spotem zaprezentowana była 24,7 tys osób. I, jak poprzednio, prezentuję ten spot opublikowany w serwisie YouTube:
Ten film był znacznie dłuższy, niż wcześniej prezentowane. Trwał 10 minut. Jego pierwsze 30 sekund obejrzało (w raportowanym okresie) 1,765 razy. Do końca dotarło tylko 8,91% oglądających:
Ostatni materiał z tych, które chciałbym zaprezentować w niniejszym podsumowaniu, to notatka, w której prezentuję spot radiowy. To ciekawy materiał, bo w filmie wideo umieściłem nagranie audio, które przygotowaliśmy dla potrzeb bezpłatnej emisji wyborczej w polskim radio (RDC). Zasięg tej notatki to 26,5 tys prezentacji, co przełożyło się na 6,8 tys zainicjowanych odtworzeń filmu.
Film miał dwie minuty i 13 sekund. Do końca pierwszych 30 sekund dotrwało (w omawianym okresie, czyli przed ciszą wyborczą) 1,895 osób. Do końca zaś dotrwało 18,6% oglądających.