Kampania w ramach "Projekt: Senat" w serwisie Facebook (FB #1)
W toku kampanii wyborczej wykorzystywaliśmy różne sposoby dotarcia do wyborców. Były to m.in. ulotki wysłane do wszystkich mieszkańców okręgu (to zasługuje na odrębną notatkę, bo mimo umowy z Pocztą Polską nie wszędzie takie ulotki dotarły, a w niektórych sytuacjach wrzucano do skrzynek po dwie sztuki), były to spoty reklamowe w publicznym radio czy telewizji. Oczywiście był też internet. Nie tylko ten serwis, ale też materiały publikowane w serwisie Google+, w serwisie Twitter, w serwisie Facebook. Skoro czas podsumowań, to warto pokazać, jak wyglądała kampania w serwisie Facebook, a konkretnie na stronie "Piotr Waglowski do Senatu", czyli w ramach "Projekt: Senat".
Największy zasięg uzyskaliśmy publikując nagranie "making of" spotu "Tej jesieni", stylizowanego na filmowy trailer.
W istocie nagranie to powstało całkiem przypadkowo i w sposób niezaplanowany. Po prostu czekając na materiał do radiowego spotu postanowiliśmy przetestować poziomy dźwięku. W tym celu trzeba było coś powiedzieć. W formie żartu nagraliśmy materiał, który przypominał zapowiedź premiery filmowej. Potem podłożyliśmy do tego muzykę, wykupiliśmy licencję (na wykorzystanie w internecie) i postanowiliśmy użyć w kampanii online. W dniu opublikowania tego nagrania, ósmego października, odnotowaliśmy pik w statystykach strony w serwisie Facebook. Pik całkiem organiczny, czyli bez wspomagania reklamowego. W tamtym czasie nie angażowaliśmy żadnych pieniędzy w reklamę internetową. Tego właśnie dnia wspomniany spot został wyświetlony na ekranach użytkowników serwisu Facebook 66,2 tysięcy razy, co przełożyło się na nieco ponad 70 tys. "ujrzeń" treści ze strony "Projekt: Senat" tamtego dnia.
Na prezentację zasięgu spotów wideo przyjdzie czas w odrębnej notatce. W tej pragnę ograniczyć się do generalnego rzutu okiem na statystyki "Projektu: Senat"
W analogicznym okresie do prezentowanego wyżej wykresu zasięgowego mamy też dane dotyczące zaangażowania się, przez co należy rozumieć kliknięcia w prezentowaną na ekranie treść, pozostawione komentarze i udostępnienie prezentowanej treści innym użytkownikom serwisu Facebook:
W powyższym okresie, czyli od 29 września do 24 października, treści na stronie "Projekt: Senat" zostały "polubione" 15,2 tys. razy.
Jednocześnie - w tym samym okresie, w najwyższym piku poniższego wykresu (20 października), jedynie 23 razy uznano treści strony za niechciane (opcja "ukryj" treść). Dla 8 października liczba parametru "ukryj" wynosiła 19.
W ostatnim dniu kampanii stronę "Piotr Waglowski do Senatu" (czyli "Projekt: Senat") lubiło 2912 osób. Publikowane tam wypowiedzi, filmy i grafiki obejrzało pond 159 371 osób, w tym w ostatnim tygodniu 135 295 osób.
Przez całą kampanię, od dnia jego opublikowania, do rozpoczęcia się ciszy wyborczej, post z filmem nakręconym podczas nagrywania apelu wyborczego w Sound Tropez Studio został wyświetlony 115 361 osobom, z których 29 403 obejrzało co najmniej pierwsze 5 sekund zawartego w nim filmu, a 9213 osób - całość. Już po jego opublikowaniu, gdy zaczęliśmy wykorzystywać płatne formy promocji treści w serwisie Facebook, materiał ten promowaliśmy, płacąc za to 1039,63 zł. 22 292 wyświetlenia płatne stanowiły 19% ich liczby, a 7311 płatnych obejrzeń to 25% ogółu.
Post ze spotem telewizyjnym na temat przejrzystości działań publicznych obejrzało 61 740 osób, w tym 6935 obejrzało zawarty w nim film w całości. Ten spot nie był promowany płatnie.
Łącznie ponad 10 tysięcy osób obejrzało każdy z 8 najpopularniejszych postów. Ponad tysiąc osób obejrzało 186 postów spośród 216, które zostały opublikowane w serwisie Facebook, na stronie "Piotr Waglowski do Senatu".