Sigillum Iaroslai Lipszyc

Na rysunku pieczętnym umieściłem wyobrażenie latarni morskiej z Aleksandrii, jednego z siedmiu cudów starożytnego świata. Ale nie to w tej pieczęci jest najbardziej symboliczne...

Sigillum Iaroslai Lipszyc - pieczęć Jarosława Lipszyca

To pieczęć remixu. Pierwowzorem dla tego wyobrażenia graficznego była praca przedstawiająca pejzaż wraz z Pharos, który w XVI w. przygotował Martin van Heemskerck. Wiek później, w 1614 roku, dzieło Heemskercka zremixowała Magdalena van de Passe. Grawerka odbiła lustrzenie pejzaż Heemskercka, a następnie na tej podstawie opracowała swój własny. Dewiza "free to all" zaczerpnięta jest z inskrypcji nad drzwiami bostońskiej biblioteki publicznej (podobne inskrypcje można znaleźć też na innych budynkach, np. na The St. Louis Art Museum in Forest Park: "Dedicated to Art and Free to All"). Celowo i symbolicznie wykorzystane zostały dwa języki pieczęci (przenikanie kultur). Kolorystyka również nie jest przypadkowa: pomarańczowy to kolor protestu, zieleń to zieleń mołdawitu, który wiązany jest m.in. ze św. Graalem (poza tym zielony to kolor nadziei), czerwień wstęgi to symbol hartu ducha. Jest w tym projekcie nieco więcej symboli, ale niech o tym - jeśli będzie chciał - opowiada obdarowany.

Przeczytaj również: Sigilla VaGli, czyli o co chodzi z tymi pieczęciami.